Regulamin Komisji Rewizyjnej
Regulamin Komisji Rewizyjnej Międzyszkolnego Toruńskiego Klubu Pływackiego „Delfin” w Toruniu
§ 1
Komisja Rewizyjna Międzyszkolnego Toruńskiego Klubu Pływackiego „Delfin” w Toruniu, zwana dalej Komisją, wykonuje swoje zadania wynikające z postanowień Statutu i uchwał Walnego Zebrania Międzyszkolnego Toruńskiego Klubu Pływackiego „Delfin” w Toruniu zwanego dalej Klubem.
§ 2
Do podstawowych zadań Komisji należy:
Kontrolowanie przynajmniej raz w roku całokształtu pracy Klubu, ze szczególnym uwzględnieniem:
a. Planowania pracy merytorycznej i realizacji „Planu Pracy Zarządu”;
b. Planowania pracy finansowej;
c. Celowości, rzetelności i gospodarności w gospodarce finansowej.
Składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym Zebraniu i występowanie z wnioskiem o udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi – nie później niż w terminie do 31 marca każdego roku.
Zgłaszanie w uzasadnionych przypadkach wniosków w sprawie zwołania posiedzenia Zarządu Klubu lub Walnego Zebrania.
Informowanie Zarządu o wynikach przeprowadzonych kontroli.
Uczestnictwo w posiedzeniach Zarządu.
§ 3
Komisja ma prawo żądać od Zarządu Klubu oraz od jego poszczególnych członków i pracowników wyjaśnień w sprawach dotyczących działalności merytorycznej i finansowej Klubu.
§ 4
Komisja działa kolegialnie, może jednak zlecić wykonanie poszczególnych czynności kontrolnych delegowanym przez siebie członkom Komisji lub rzeczoznawcom w oparciu o wniosek zgłoszony Zarządowi.
§ 5
Walne Zebranie wybiera trzech członków Komisji.
Komisja wybiera ze swego składu przewodniczącego i sekretarza.
W razie ustąpienia członka Komisji w trakcie trwania kadencji na jego miejsce Komisja może uzupełnić skład w drodze kooptacji. Liczba członków Komisji wybranych w tym trybie nie może przekroczyć 1/3 składu Komisji.
§ 6
Posiedzenie Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji co najmniej dwa razy w roku.
Uchwały Komisji są podejmowane zwykłą większością głosów.
Posiedzenia Komisji są protokołowane. Protokół powinien zawierać:
a. Skład osobowy uczestników posiedzenia;
b. Przebieg posiedzenia;
c. Podjęte wnioski i uchwały.
Protokół podpisuje przewodniczący i sekretarz.
§ 7
Funkcja członka Komisji nie może być łączona z funkcją w Klubie.
§ 8
Komisja w sprawozdaniu na Walne Zebranie uwzględnia:
a. Skład Komisji i zmiany w składzie osobowym Komisji w okresie kadencji;
b. Ilość i tematykę posiedzeń;
c. Ocenę działalności Klubu w tym Zarządu Klubu;
d. Wnioski celem usprawnienia działalności Klubu.
Zatwierdzono na Walnym Zebraniu
30 marca 2004 roku
Za Zarząd Klubu